Maşina cu aer comprimat

Maşina cu aer comprimat

Cum problema mediului a devenit problemă mondială, inventatorii de la MDI (Moteur Development International) sunt foarte siguri că au găsit soluţia unei maşini perfecte, o masină ce are drept combustibil aerul comprimat care va avea poluare zero.

De câţiva ani se tot incearcă  aducerea pe piaţa a maşinilor care funcţionează în întregime cu aer comprimat sau hibrizi care au încorporate şi motoare cu presiune de aer.

O maşina de aer comprimat este o maşina care foloseşte un motor alimentat cu aer comprimat.Maşina poate fi alimentat doar pe calea aerului, sau combinate (ca într-un vehicul electric hibrid) cu benzină, motorină, etanol , sau o instalaţie electrică cu frânare regenerativă.

Diverse companii investesc în cercetare, dezvoltarea şi implementarea de automobile cu  aer comprimat.

Motor Development International a realizat 5 prototipuri de maşini care merg cu aer comprimat:

  • AIRPod;
  • One FlowAir;
  • Mini FlowAir;
  • CityFlowAIR;
  • MultiFlowAIR.

Spre deosebire de celelalte prototipuri ale fabricantului MDI ( Motor Deveopment International), AIRPod este prezentată acum într-o versiune deja cunoscută, 7 exemplare ale acestei maişini urmând să fie testate la Paris si Amsterdam.

Conceptul acestui vehicul, iniţiat de Guy Nègre constă într-un motor cu aer comprimat, fără nici o emanaţie poluantă. Alimentat de un rezervor cu o capacitate de 200 de litri, cu presiune de 350 de bari, AIRPod are o autonomie care variază între 120 si 200 de km, în funcţie de destinaţia pentru care este folosită ( viteză, greutate, etc). Având în mod cert o funcţie urbană, 2,07 m lungime, 1,60m latime si 1,74 inaltime , AIRPod –ul produs de MDI se limitează la o viteză cuprinsă între 45 si 70km/h in funcţie de versiune. Are o greutate apropiata de cea a unei motociclete de curse, in jur 220 de kg, ceea ce face ca cei 5 cai putere, generati de motorul propriu, sa fie mai mult decat suficienti pentru atingerea vitezei  maxime de 70 de km/h.

Dar aceasta performanta scazuta, e compensată de costurile care stau la baza ei. Un rezervor plin de aer comprimat care asigura o autonomie de 220 km costă aproximativ 1,10 euro.

AirPod-ul are în dotare un compresor propriu care poate fi alimentat de la orice priza electrica, dar datorită puterii mici a acestuia, o alimentare completa poate dura pana la 9 ore. Rezervoarele de aer sunt făcute dintr-un amestec de fibră de sticla şi materiale plastice cu rezistenta termica.În cazul unui accident un rezervor de metal ar expoda, dar aceste rezervoare sunt proiectate ca în cazul unui accident, să se desfacă eliberând aerul intr-un mod controlat si nu sub forma unei explozii.

Deocamdată nu există teste relevante in privinta gradului de sigurantă oferit de masină şi de componentele sale.

Motorul e fabricat din aluminiu si are o capacitate de 180 centimetri cubi.

Această masină prezinta un design uimitor În interior conducătorul maşinii va găsi in loc de volan un simplu levier care se termină cu un joystick, in timp ce pe podea lucrurile sunt mai convenţionale, cu două pedale (frană si acceleraţie). În ciuda volumului foarte redus ( 60 cm , mai putin decat un Smart! ) posibilitatea sa de ocupare este surprinzatoare. De fapt, in functie de versiune, mai mult de un metru cub de marfă sau doi adulti si un copil pot incăpea, in afara şoferului, totul pentru o greutate in jur de 500kg.

După cum afirma Guy Nègre, prevazută pentru comercializare la sfârsitul anului 2009, inceputul anului 2010, aceasta masina ar trebui să intereseze pe locuitorii din zonele urbane sau companiile aeriene. Primele exemplare destinate vanzarii vor fi fabricate in Franta la Carros, lângă Nisa, mentionând de asemenea faptul că e posibil ca si alte unitati independente să fie inaugurate pe teritoriul metropolitan în cazul în care acest vehicul va avea succes. De fapt, fabricarea AIRPod-ului se sprijină pe un concept local fabricare-distributie, propriu companiei MDI.

Sunt prezentate trei game, toate cu acelaşi motor cu aer comprimat:

  • AIRPod Passagers-versiunea de bază destinată transportului de persoane (până la 3 adulţi si un copil)
  • AIRPod Cargo- cu un singur loc pentru sofer, posedă un volum de incarcare mai mare de 1m cub.
  • AIRPod Baby- cu doua locuri in faţă şi o ladă cu o capacitate de mai mult de 500 de litri, totul pentru mai puţin de 1,80m lungime.
  • AIRPod Golf.

Airpod Standard

Locuri: 3 (1 în fată   şi 2 în spate);

Lungime: 2,07 m

Lăţime: 1,60 m

Înălţime: 1,74 m

Greutate: 220 kg

Gama: 140 la 200 km

Viteza:80 km/h

Preţ (inclusiv taxe) :6000 – 7000 €

Airpod Baby

Locuri: 2 în faţă

Lungime:1,95m

Lăţime: 1,60 m

Greutate:200 kg

Gama:120 la 200 km

Viteza: 45 sau 80 km/h

preţ(inclusiv taxe):6000-7000 €

Airpod MiniCargo

Locuri: 1 în faţă

Lungime: 2,07 m

Lăţime:1,60 m

Un spaţiu de încărcare de 210 kg

Greutate: 250 kg

Gama: 120 la 200 km

Viteza: 80 km/h

Preţ (inclusiv taxe): 5500 -6500 €

Airpod MaxiCargo

Locuri: 2 în faţă

Lungime: 2,70 m

Lăţime: 1,60 m

Greutate: 290 kg

Gama: 120 la 200 km

Viteza: 80 km/h

Preţ (inclusiv taxe): 7500 – 8500 €

Airpod Pick Up

Locuri: 2 în faţă

Lungime şi lăţime: 2,7 x 1,6

Greutate: 240 kg

Gama: 120 la 200 km

Viteza: 80 km/h

Preţ (inclusiv taxe): 7500 €

Airpod Golf

Locuri: 5

Lungime: 2,20 m

Lăţime: 1,60 m

Greutate: 190 kg

Gama: 120 la 200 km

Viteza: 45 km/h

Preţ (inclusiv taxe) : 5500- 6500 €

MDI au o colaborare  si cu TATA Motors, concernul Indian de autovehicule, care are numai in India peste 4 milioane de autevehicle pe străzi. Tata este lider in domeniul vehiculelor comerciale si numărul doi in privinta vehiculelor pentru transport de persoane.       Este de asemenea pe locul cinci in constructia de autocamioane semi grele si grele si pe locul doi in constructia de autobuze mari.

In 2007 Concernul Tata a hotărât să înceapa producţia primului vehicul comercial propulsat de aer comprimat. Masina realizata in colaborare cu MDI, a fost estimata la 12 700 $ si denumita CityCAT. Aceasta poate atinge 110 km/h si are o autonomie de aproximativ 200 km.

În funcţie de versiune CityCAT poate avea între 3 şi 6 locuri fiind o maşină care combină utilitatea cu comfortul.

Bibliografie:

http://www.mdi.lu/english/airpod.php

http://www.ecomagazin.ro/masina-cu-aer-comprimat/

http://www.energielibera.net/Motorul-cu-aer/masina-cu-aer-comprimat-  prima-parte.html

http://www.euroticket.ro/utile/masina_combustibil_aer_comprimat.php

http://www.aircarcatvolution.com/air-car-model/citycat-eng.php

http://users.telenet.be/sarahgrimonprez/didier/aircars/html/AIRpodENG.html

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: